Ziele/Objectives

One main key issue of the European Union is to involve handicapped people in the labour market. Currently different excellent initiatives in Europe exist, especially in Upper Austria. Within the project "Bridging the gap between profit and non-profit organizations for integrated employment” we will explore and develop effective mechanisms and models to connect the innovative ideas of "integration and inclusion” to provide informal learning activities in the field of disadvantaged people. Knowledge of each participating organization will be contributed.

Objectives:

• Transfer of best practice examples (from existing cooperation) between the participating countries in the field of cooperation between POs and SPOs (not the sponsoring model)
  • Transfer of knowledge for innovative ways of cooperation projects
  • To improve the quality of and promote cooperation projects in the different countries
  • Find the critical and supporting elements of successful cooperation
  • Increase public awareness about the abilities of disabled people

Outcomes:

• Guidelines for training programme for staff members to be able to manage the cooperation between the different sectors

-----------------------------------------------------------------------------------------------------

Informationen auf Deutsch

Primäres Ziel der EU-Partnerschaft ist der Erfahrungsaustausch und Wissenstransfer zwischen Kooperationspartnern, Organisationen und MitarbeiterInnen anhand von "Best Practice" Modellen der Partnerländer. Durch die Evaluierung erfolgreicher Kooperationsprojekte sollen Richtlinien und Qualitätsmerkmale zur erfolgreichen Implementierung von Kooperationsprojekten - mit dem Fokus auf "Menschen mit Beeinträchtigungen" - definiert  und neue, innovative Wege in der Arbeitsintegration ermöglicht werden. Die Arbeitsergebnisse werden in Form eines Handbuches und erarbeiteten Richtlinien für betroffene Parteien im Integrationsprozess zur Verfügung gestellt.

Allgemeine Ziele:

• Transfer von "Best Practice" Beispielen über nationale Grenzen
  • Wissen über innovative Wege der Kooperation zu bündeln
  • Verbesserung der Qualität von Integrationsprozessen und die nationalen Kooperationen stärken und vorantreiben
  • Pros und Contras von Kooperationen zwischen SPOs und Pos aufzeigen
  • Das öffentliche Bewusstsein für Integration und Inklusion stärken